-->

Saturday, September 15, 2012

Field Trip with G4 DPIM student :)

Assalamualaikum guys !

Hye , Really miss to create new stories in my blog but I don't have much time to update my blog . Alot of sorry guys . I know you will miss me yeah ? Haha . LOL !

Owh no ! bila tiba hari khamis memang dah start malas nak packingII . Banyak sangat nak pikir . A lot of baju kotor nak basuh , 2 test left , report field trip have to submit after field trip . Seriously , pukul 2 pagi baru aku start packing barang yang nak bawak . Nasib baik tak bawak luggage , kalau tak maun kena menganjing .

1st day , macam biasa lah . wake up lately in the morning . haha . After bersiap , terus turun bawah tengok bus sekolah yang ada . Arghh , memang macam haram kan . Dalam banyakII bus sekolah tu jugak yang terpilih . Takpe , aku terima :) memang mengantok . Along the journey, I've spent my time with sleep . Awesome ! Tu namenye tahap boring aku da memuncak and sampai satu tahap aku kena decided untuk tido je lebih baik . Tiba kat FRIM , dengar taklimat from En. Shawn , jalan jalan melawat kawasan pas uh balik .

2nd place : Muzeum Alam Sekitar at Putrajaya . Sampai je around 2pm . Owh , memang aku lapar sangat ! turun bus terus cari kedai . Tak pikir langsung orang kiri kanan yang penting aku kenyang . Erghh , Alhamdulillah . Aku bersyukur atas nikmat yang Kau berikan :) After lunch , off to museum . Bila dah kenyang baru la ada energy nak teruskan trip nie . Owh , banyak benda yang aku tahu bila masuk muzeum tu . Biase la masa sekolah rendah dulu pegi tapi tak pikir pon dapat ape . haha . Banyak info aku dapat even ketiak dah banjir nie dengan berbaju korporat bagai . Macam biasa la setiap tempat ade gambarnye . haha .

After that , enough for trip . time to enjoyed and walking walking , eating eating with my girlfriends . haha . aku rasa duit ayah bagi habis dengan beli makanan je . Bukan nak cakap aku berlagak kaya or so on , tapi sekali sekala je kita makan mahalII ape salahnye right ? Kalau nak dapat kat pilah street tu memang tak jumpo la kan . So selagi bole makan and ade duit makan la . nati bila da sakit susah nak makan da .

okeh time up for berjimba . Teruskan perjalanan untuk check in homestay at Bangi Lanai Hotel . Owh , memang puas hati service yang ditawarkan . berbaloi bayar mahalII . Da settle semua , masuk bilik and then bersihkan diri and tunaikan apa yang patut . Heaven bila dapat katil + air-cond after mandi . Baru nak regangkan otot tiba tiba housemate member aku ajak kuar sekejap . Siap siap -> gerak -> jalan and makan sekejap -> balik hotel  . Huh , enough for 1st day trip .

2nd days, bangun , mandi and performed solat subuh . Tibe ade plak cerita hangit kuar cakap aku tido sambil bercakap . Seriously , aku tak sedar langsung . Aku memang jarangII sekali mengigau waktu malam . Maybe terlalu penat sangat buat aku mengigau . Nie terkena tempias Bella la nie . haha . Protect diri nampak ! Around 9am , kitaorang check out and off to Taman Rama Rama . Aku memang excited bila sampai sana . Aku teruja tengok Rama Rama terbang around the place . Terasa macam kisah dongeng la pulak . Absolutely beatiful  and make me impressed the Greatest Of Allah who Creator too . Bila da terpegun , semua benda aku jadi lupa . tak sedar langsung semua orang da tunggu aku ngan kawanII kat bus . hehe . Sorryyyyy .

Around 12pm , bus gerak menuju ke Mines . Haha . memang lapar la perot aku bila sampai kat tempat macam nie . Kali nie kitorang makan kat Food Court ,Window shopping sampai lenguh kaki pastu berkumpul kat bus . Enough for field trip part 4 for this semester . I can;t imagine how much i'm happy , enjoy and stay for a while or spend for entire time 2 days for our Field Trip even though tired ! I hope this is not a last one for our batch even we had graduated .

Sorry  terlalu panjang . dah cuba minimize kan tapi ini je yang mampu :) jom layan gambar .







































No comments:

Post a Comment

- Assalamualaikum .
- sila tinggalkan comment anda disini yea . :)
SATU pon jadi ler . HAHA .