-->

Friday, December 9, 2011

berat mata memandang , berat lagi orang yang menanggung .

asssalamualaikim . hai kengkawan . lame rasenye den tak buat entry baru . cerita semua da lapok . bosan ! takde perubahan langsung kan ? :) hari nie hari jumaat . gelak tak henti kalu da jumpa kawan2 . semua sedih jadi gembira . puas rasenye dapat tido after ladang . penat + letih semua hilang . penat sangat la kan ? HAHA .

da 3 minggu aku kat kolej nie rasenye . semuanye baru . rumah baru , bilik baru , housemate baru n roomate pon baru . kadang2 teringat jugak la kat housemate yang lame . yela , sekepala la katekan . sorang tido , sume tido . sorang makan sume makan . itulah UNITY namenye . abis semua aku nak UNITY kan . bagus aku nie . ngeeee . . . masok lif tekan sendiri nampak . HAHA .

1st time aku masok umah nie memang sunyi . macam kat gua rasenye . different sangat dengan umah lame aku . dengan RT yang kosong . aku rase bosan sangat . bile da kenal baru la tau semuanya . tapi ade 1 sebab kenapa aku dipilih untuk duduk dalam umah nie dengan mereka nie . it's all about her , kak ryn .

kak ryn sebeno nye budak part 6 in diploma science tp die extent sem kerana sakit yang dialaminye . aku rase bertuah sangat dapat kenal kak ryn . dia baik , tak sombong and suke senyum . :) suke3x . senyum tu kan dapat ilangkan rase sakit . aku suke dengan semangat kak ryn even die sakit tapi die still ade semangat nak teruskan perjuangan die kat UITM nie . kak yuni cakap kak ryn sakit tulang belakang . kak ryn ade 2 pilihan same ade lumpuh atau sebaliknya kalu dia buat operation . Ya Allah , besarnya dugaan yang Kau berikan pada kami serumah dan kak ryn sendiri .

kak ryn kerap sakit kepala , kejang2 , badan panas n sakit belakang . bila kak ryn sakit semua jadi tak menentu . ape yang ade kat depan mate semua ditinggalkan begitu saja . kak ryn keutamaan bagi kami dalam umah nie . apa saja yang berlaku dekat kak ryn dalam umah nie mesti tahu . kadang2 kak ryn nie degil sampai tak nak makan . tapi kami pakse gak die .

pada 1 malam kak ryn sakit teruk sampai tersekat2 nafas die . risau kami dibuatnye . sakit die berbeza sangat dari kebiasaan . sampai kteorang terpakse panggil cik Fara selaku warden kami di SM4 nie .kami semakin risau dan cik fara segera telefon ambulans . 2 malam kak ryn disane ditemani kak yuni .alhamdulillah , selepas 2 malam disane keadaan kak ryn semakin pulih .

petang tadi kak ryn sakit lagi . seluruh badannye menjadi kejang . tulang belakang dia sakit . sedih rasenye bile tengok kak ryn sakit bile kami ber3 urut die . rase tak tahan air mata nie . Fuh ! cover2x ika . kak ryn tak suke tengok orang sedih pasal die . sumpah ! air mata aku tak tertahan lagi . sekarang kak ryn tengah berehat . kiteorang akan jage kak ryn selagi kami ade kat umah nie . kak ryn jangan la degil jugak tau . kami sayangkan kak ryn . that's y kalu ade kwan2 yang ajak g kuar , aku tolak pelawaan tu . sorry yea guys . aku tau kalu korang kat tempat aku pasti korang pon akan buat gak .

semoga kak ryn tabah menghadapi hari2 mendatang even kami da takde disisi untuk menjage kak ryn . semoga kak ryn berjaya tamatkan diploma dalam bidang sains . kuatkan semangat . semangat kak ryn menjadi perangsang bagi  FiQa yang malas belajar nie . banyak fiqa belajar dalam umah nie . erti KASIH SAYANG , KESABARAN , TANGGUNGJAWAB n so on . fiqa akan selalu mendoakan kesembuhan kak ryn .

that's all for today k . jom solat maghrib kawan2 . 

No comments:

Post a Comment

- Assalamualaikum .
- sila tinggalkan comment anda disini yea . :)
SATU pon jadi ler . HAHA .