-->

Friday, November 11, 2011

ade ape dengan 111111 ?




hai guys ! seumur hidup kita akan wujud  tarikh yang meme digilai ramai iaitu 111111 or a triple eleven day  . aku usy dengan fb , mak aku busy dengan keje , tok kadi busy dengan ramai nak kawin . Ish3x ! semua busy ! nasib baik kucing aku tak busy . kalu busy wa sepak lu laju2 . HAHA . 






Tapi aku heran, apalah istimewa sangat 111111 sampai tarikh ni nak diagungkan jadi tarikh-tarikh bersejarah yang entah apa-apa. Kalau memang sambut birthday tarikh ni takpa jugak, memang sah-sah jadi tarikh bersejarah dorang. Tapi kalau setakat nak date nak couple ramai-ramai untuk tarikh ni semata-mata baik tak yah lahh, buang masa! Macam hari-hari lain tak boleh, lagipun kalau nak sambut one year anniversary pun dah hilang angka 11 kat hujung tu, kena ganti dengan 12 adalah. Cantik ke kalau 111112 ? Istimewa sangat ke?


Macamlah jugak hari-hari lain tak boleh kan ? Bagi aku , setiap hari pun kita boleh buat perkara-perkara yang kita cadang nak buat dalam 111111 ni. Asal kita sendiri tau niat, dan istimewanya sendiri . Macam jugak kalau sambut V-Day . Takkan hari tu je kot kita boleh tunjuk kasih sayang, hari lain tak boleh ?


Inilah tipikal pemikiran masyarakat kini, entah apa-apa jelah sarang labah-labah yang menyangkut kat otak tu. Bosan sebab semuanya sama, tarikh unik je memang terus nak buat event sebagai memori. Dulu gempak dengan tarikh 010101 , 20102010 , sekarang 111111 pulak , lepas ni nak apa lagi? 121212? 20122012 ? tanya sama hati la wei .



Tapi , untuk buat Malaysian Book of Record yang semua komander Uitm seluruh Malaysia untuk ekspidisi naik gunung tu taklah aku tak puas hati pulak . Atleast reason dorang kuat, and berfaedah . Daripada operasi ramai-ramai untuk couple ramai-ramai macam aku tertengok kat berita tadi malam tu memang tak boleh nak blahh lah .

btw aku nak ucapkan :

 <3 selamat hari lahir pada kamu yang lahir pada hari nie .
 <3 selamat pengantin baru or lame . HAHA .
 <3 n selamat menunaikan solat jumaat ! 

No comments:

Post a Comment

- Assalamualaikum .
- sila tinggalkan comment anda disini yea . :)
SATU pon jadi ler . HAHA .